Obsługa BDO Wrocław – kluczowe informacje dotyczące BDO dla firm z województwa dolnośląskiego

Od 1 stycznia 2020 r. wszyscy przedsiębiorcy z Wrocławia i województwa dolnośląskiego, którzy wytwarzają, zbierają, przetwarzają bądź transportują odpady, wprowadzają na rynek produkty, opakowania, sprzęt elektryczny i elektroniczny, pojazdy, baterie, akumulatory mają obowiązek rejestracji w BDO, prowadzenia ewidencji oraz składania rocznych sprawozdań. Brak zgodności z wymogami może skutkować surowymi sankcjami finansowymi.

Wykaz numerów rachunków bankowych Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu dotyczących opłat w systemie BDO

Przedsiębiorcy z województwa dolnośląskiego są zobowiązani do uiszczenia opłat związanych z BDO na rachunki bankowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Poniżej numery kont do opłat BDO:

1. Opłata rejestrowa/roczna BDO

51 1090 2398 0000 0001 4176 6298

Tytuł przelewu: Nazwa firmy, NIP z dopiskiem „opłata rejestrowa” lub „opłata roczna”, okres

Tutaj upewnisz się, czy podany rachunek bankowy jest nadal aktualny

2. Opłata produktowa za wprowadzanie do obrotu produkty (oleje smarowe, preparaty smarowe, opony pneumatyczne, narzędzia połowowe)

Numer rachunku: 63 1160 2202 0000 0000 4089 4288

Tytuł przelewu: Nazwa firmy, NIP z dopiskiem „opłata produktowa”, okres

Tutaj upewnisz się, czy podany rachunek bankowy jest nadal aktualny

3. Opłata produktowa za wprowadzanie do obrotu baterii lub akumulatorów

Numer rachunku: 23 1090 2398 0000 0001 4176 6317

Tytuł przelewu: Nazwa firmy, NIP z dopiskiem „opłata produktowa”, okres

Tutaj upewnisz się, czy podany rachunek bankowy jest nadal aktualny

4. Opłata produktowa za wprowadzanie do obrotu produktów w opakowaniach

Numer rachunku: 05 1090 2398 0000 0001 4176 6253

Tytuł przelewu: Nazwa firmy, NIP z dopiskiem „opłata produktowa”, okres

Tutaj upewnisz się, czy podany rachunek bankowy jest nadal aktualny

5. Publiczne kampanie edukacyjne za opakowania

Numer rachunku: 15 1090 2398 0000 0001 4176 6267

Tytuł przelewu: Nazwa firmy, NIP z dopiskiem „publiczne kampanie edukacyjne”, okres

Tutaj upewnisz się, czy podany rachunek bankowy jest nadal aktualny

6. Opłata recyklingowa za torby na zakupy z tworzywa sztucznego

Numer rachunku: 93 1090 2398 0000 0001 4176 6318

Tytuł przelewu: Nazwa firmy, NIP z dopiskiem „opłata recyklingowa”, okres

Tutaj upewnisz się, czy podany rachunek bankowy jest nadal aktualny

7. Opłata produktowa za wprowadzanie do obrotu sprzętu elektrycznego lub elektronicznego

Numer rachunku: 63 1090 2398 0000 0001 4176 6276

Tytuł przelewu: Nazwa firmy, NIP z dopiskiem „opłata produktowa”, okres

Tutaj upewnisz się, czy podany rachunek bankowy jest nadal aktualny

8. Zabezpieczenie finansowe za wprowadzony sprzęt elektryczny lub elektroniczny

Numer rachunku: 41 1090 0075 0000 0011 7702 0008

Tytuł przelewu: Nazwa firmy, NIP z dopiskiem „zabezpieczenie finansowe”, okres

Tutaj upewnisz się, czy podany rachunek bankowy jest nadal aktualny

9. Opłata konsumencka SUP za jednorazowe produkty z tworzywa sztucznego

Numer rachunku: 97 1090 2398 0000 0001 5657 3490

Tytuł przelewu: Nazwa firmy, NIP z dopiskiem „opłata konsumencka SUP”, okres

Tutaj upewnisz się, czy podany rachunek bankowy jest nadal aktualny

10. Opłata produktowa od wprowadzających do obrotu (za zbieranie i uprzątanie) pojemników na żywność, paczki i owijki, pojemniki na napoje o poj. do 3 litrów, kubki na napoje, w tym pokrywki i wieczka, lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego, chusteczki nawilżane, balony, wyroby tytoniowe

Numer rachunku: 92 1090 2398 0000 0001 5657 3483

Tytuł przelewu: Nazwa firmy, NIP z dopiskiem „opłata produktowa”, okres

Tutaj upewnisz się, czy podany rachunek bankowy jest nadal aktualny

11. Publiczne kampanie edukacyjne od wprowadzających do obrotu za lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego, chusteczki nawilżane, balony, wyroby tytoniowe z filtrami zawierającymi tworzywa sztuczne, podpaski higieniczne, tampony i aplikatory do tamponów oraz narzędzia połowowe zawierające tworzywa sztuczne

Numer rachunku: 32 1090 2398 0000 0001 5657 3496

Tytuł przelewu: Nazwa firmy, NIP z dopiskiem „publiczne kampanie edukacyjne”, okres

Tutaj upewnisz się, czy podany rachunek bankowy jest nadal aktualny

 Nasze usługi BDO we Wrocławiu i województwie dolnośląskim

W związku z obowiązkiem wpisu do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO), wiele firm z Wrocławia i województwa dolnośląskiego stoi przed koniecznością nie tylko rejestracji, ale również bieżącej obsługi systemu.

Okiem Inspektora Doradztwo Środowiskowe Dawid Nawrocki  oferuje kompleksową obsługę BDO – od rejestracji po sprawozdawczość nie tylko przedsiębiorcom z Wrocławia, ale także z innych miejscowości zlokalizowanych na terenie województwa dolnośląskiego tj. Bolesławiec, Dzierżoniów, Głogów, Góra, Jawor, Jelenia Góra, Kamienna Góra, Kłodzko, Legnica, Lubań, Lubin, Lwówek Śląski, Milicz, Oleśnica, Oława, Polkowice, Strzelin, Środa Śląska, Świdnica, Trzebnica, Wałbrzych, Wołów, Ząbkowice Śląskie, Zgorzelec, Złotoryja.

Pomagamy firmom z Wrocławia i województwa dolnośląskiego w realizacji obowiązków związanych z systemem BDO:

1. BDO Wrocław – Rejestracja BDO

Oferujemy pomoc w uzyskaniu wpisu do rejestru BDO.

Usługa obejmuje:

– przeprowadzenie audytu w celu weryfikacji obowiązku rejestracji

– ustalenie zakresu wpisu do BDO,

– sporządzenie i złożenie wniosku rejestrowego w BDO,

– kontakt z urzędem marszałkowskim,

– konsultacje z ekspertem ds. ochrony środowiska,

– usługa w 100% online.

2. BDO Wrocław – Roczne sprawozdanie BDO

Sporządzamy i składamy roczne sprawozdania w systemie BDO:

– o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi wraz z wnioskiem o pomoc de minimis (zwolnieniem z opłaty produktowej)

– o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami

Usługa obejmuje:

– konsultacje z ekspertem ds. ochrony środowiska,

– przygotowanie sprawozdania,

– złożenie sprawozdania w systemie BDO,

– usługa w 100% online,

– 100% gwarancja poprawności formalnej.

3. BDO Wrocław – kompleksowa obsługa dla firm z województwa dolnośląskiego

Oferujemy przejęcie wszystkich obowiązków związanych z systemem BDO (stałą obsługę BDO).

Usługa obejmuje:

a) składanie wniosków w BDO:

– aktualizacyjnego

b) prowadzenie ewidencji odpadów:

– dokonywanie wpisów na kartach ewidencji odpadów

– wystawiania kart przekazania odpadów

– sporządzenie i złożenie w systemie BDO rocznych sprawozdań:

– o produktach opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi

– o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami

c) doradztwo w zakresie gospodarki odpadami:

– monitorowanie zmieniającego się prawa w zakresie gospodarki odpadami;

– szukanie odbiorców odpadów oraz weryfikacja decyzji odbiorców na gospodarowanie odpadami;

– wsparcie merytoryczne w zakresie gospodarki odpadami

 Dlaczego warto skorzystać z usług BDO we Wrocławiu?

Profesjonalna obsługa BDO Wrocław to nie tylko obowiązek prawny, ale także realna ochrona przed karami finansowymi.

Współpracując z nami zyskujesz:

– pewność terminowej i rzetelnej realizacji obowiązków,

– oszczędność czasu i zasobów pracowników oraz kadry zarządzającej,

– zakres działań dopasowany do potrzeb Twojej firmy,

– stałe doradztwo w zakresie gospodarki odpadami.

Okiem Inspektora Doradztwo Środowiskowe Dawid Nawrocki oferuje kompleksową obsługę BDO. Jeśli prowadzisz działalność we Wrocławiu lub województwie dolnośląskim i chcesz uniknąć błędów związanych z BDO – skorzystaj z naszego wsparcia. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.